Monday, March 21, 2011

Muffins cu ciocolata




   Ingrediente (12 bucati): 
  • 280 g. faina
  • 125 g. unt
  • 50 g. ciocolata pisata
  • 12 lingurite (cate una pentru fiecare briosa) crema de ciocolata
  • 2 linguri de cacao
  • 1 plic de praf de copt
  • 100 g. zahar
  • 1 ou
  • 250 ml. lapte batut
  • topping de ciocolata/ caramel/ capsuni/ zmeura
 
       Mod de preparare:

       Incingem bine cuptorul (180 gr. C).
      Aranjam hartiutele de copt in tava speciala pentru briose, fara sa o ungem. Rupem si faramitam ciocolata in cazul in care n-am facut-o inainte. Exista doua modalitati: fie punem bucatelele de ciocolata intr-o punga mica si trecem cu sucitorul peste, fie cu robotul de bucatarie. Eu am folosit ambele variante :) Amestecam  faina cu bucatelele de ciocolata, cacao si praful de copt si le amestecam bine.



 
      Batem oul intr-un alt vas, adaugam zaharul, untul moale (inspre topit) si laptele batut si amestecam din nou. Incorporam masa de faina in compozitia de ou si lapte batut si amestecam bine toate ingredientele, pana obtinem un aluat omogen.


       Vom imparti apoi cantitatea, in mod egal, pentru fiecare dintre cele doisprezece briose. Dupa ce umplem cu aluat formele speciale din tavita, vom avea grija sa punem cate o lingurita de crema de ciocolata in fiecare briosa facand o mica adancitura in mijloc. Le lasam la cuptor  20-25 de minute.

 
        Dupa ce le scoatem din cuptor le mai lasam inca 5 minute in tavita dupa care le asezam pe un gratar sau  pe o farfurie sa se raceasca. Hartiutele de copt se dezlipesc cu grija pentru a nu le strica forma. Putem adauga orice fel de topping  sau putem face o glazura topind o ciocolata cu lapte la bain-marie sau la cuptorul cu microunde.


      Se servesc cu un pahar de lapte/ lapte batut iar in anotimpul rece alaturi de o bautura calda, neaparat in compania unei persoane dragi :)

       Pofta buna!



    2 comments:

    1. arata delicios, voi incerca in weekend reteta, pare destul de usor. nu am tava speciala dar voi incerca sa improvizez daca nu ajung sa cumpar una.o zi delicioasa si cu zambete

      ReplyDelete
    2. Multumesc:) Eu am cumparat-o de la Kaufland pe-a mea si sunt tare incantata. Spor la gatit & come visit me again! :)

      ReplyDelete